Testfase

Met het mooie weer voor de deur kriebelt het natuurlijk om zomerjassen te gaan naaien...

Voor Anouk wilde ik uit het boek Homemade mini couture de jas Cockpit gaan maken. Ik zag namelijk bij Spiegelstiksels een enorm leuke meisjesvariant. Maar na het meten van de maten kwam ik erachter dat het kleinste patroon zeker meer dan 20 cm overwijdte voor Anouk zou hebben... Tsja, dat is wel heel erg veel... Dus heb ik het patroon maar zelf getekend, zo ingewikkeld was het ook weer niet... Wel heb ik even een proefjasje gemaakt, om de maten goed te checken... Let dus niet op het erg lelijke stofje (oud dekbedovertrek van mijn schoonmoeder, ideaal voor proefstukken)... De boorden heb ik er even aan geknipt, puur om de lengte in te schatten, dus het is een enigszins vertekend beeld van het bedoelde eindresultaat hihihi...


Qua model wordt het dus dit:

 
 
Qua kleuren word ik meer geïnspireerd door dit:


Voor mezelf wil ik graag een trenchcoat maken. Ik ben helemaal verliefd op het model uit de Patrones 284...

Dit moet het worden:


Mijn proefjas ziet er zo uit:


Hier en daar nog wat kleine aanpassingen, zoals de hals uitdiepen bij het jack van Anouk, schouders versmallen, bovenkraag tekenen en wat extra ruimte voor mijn zwangerschapstaille... maar de stof kan in ieder geval besteld worden... Ik heb hele mooie micropeach gezien bij Kleurenmix, echt super...

Wordt vervolgd!


Reacties

  1. ik kijk al uit naar de afgewerkte stukken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar het eind resultaat straks! En micropeach?? Nog nooit van gehoord....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wauw, jij doet aan proefversies! Daar heb ik het geduld niet voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet altijd hoor, alleen bij grotere projecten zoals jassen of zelfgetekende projecten...
      Het stelt ook niet zo veel voor voor, alleen de patroondelen doe nodig zijn voor de pasvorm... Maar het scheelt later weer aanpassingen...

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts