AH tas pimpen: tutorial

De jute boodschappentas van de AH is een prettige tas om boodschappen mee te doen, maar qua uitstraling kan dit natuurlijk beter hihihi... Het idee van deze tas kwam ik op het internet tegen, maar bij deze een tutorial van mijn eigen versie...
 
 
 Je hebt nodig:
Een jute tas van de AH
 
elastiek, biaisband, knopen
 
stof: ik gebruikte geplastificeerde stof van de IKEA
 
Zo nu aan de slag!
 
Stap 1: Torn de randen van de tas los.
 
Stap 2: Knip 4 stukken van 30 bij 40 cm uit je stof.
 
Stap 3: Vouw 2 stukken dubbel, zodat je twee rechthoeken van 15 bij 40 hebt.
Dit worden de twee zakken, Ć©Ć©n op de voorkant, Ć©Ć©n op de achterkant.
 
Stap 4: Knip je biaisband op maat: 40 cm lang. Doe dit voor beide zakken.
 
Stap 5: Werk de bovenrand van de zakken af met biaisband.
 
Zo ziet de zak er nu uit.
 
Stap 6: Herhaal dit aanzetten van het biaisband voor de enkele stukken stof.
Dit worden je voorkant en je achterkant van de tas.
 
***
 
De stappen 7 t/m10 gelden voor zowel de voor- als de achterkant van de tas,
dus je voert dit steeds twee keer uit... 
 
Stap 7: Leg de zak op de enkele stof.
Speld de zijkanten vast of stik een hulpstiksel vlak langs de rand.
 
Stap 8: Je kunt de stofdelen nu in de tas leggen,
 het valt precies onder de losgehaalde randen van de tas.
 
Even van dichtbij.
 
Zorg dat het goed in de hoeken valt.
 
Stap 9: Stik nu de randen van de tas weer dicht.

Stap 10: Stik de bovenste rand van de stof vast aan de tas.

***

Stap 11: Knip een stuk elastiek van 22 cm.

Stap 12: Speld dit elastiek aan de bovenrand van de tas,
in de vorm van een lus.

Stap 13: Zet dit goed vast, ik gebruikte een dubbel stiksel.

Stap 14: Vouw het elastiek naar de andere kant van de tas,
zodat je de plaats van de knoop kan bepalen.

Stap 15: Zet een knoop aan de voorkant van de tas.
 
En klaar ben je!

 
 
 
 
 

 



 
 
 
 
 
 
 

Reacties

  1. Ik kwam dit ook al tegen op FB en het is een echte hype.
    Maar welke winkel wordt er bedoeld met AH?
    Jou variant vind ik super, vrolijk, praktisch!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahzo, jammer hebben we hier niet in de buurt maar misschien vind ik wel eens een alternatief.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik nomineerde je voor een liebster award!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts