Nieuwe uitdagingen...

Einde van het schooljaar in zicht, altijd weer een momentje als juf om terug te blikken op alle leuke, indrukwekkende en soms ook verdrietige dingen die langs zijn gekomen... Ook privé was het weer een bewogen jaar, met diepe dalen en ook erg leuke nieuwe uitdagingen!

Samen met mijn lerares van de modevakopleiding ben ik vorig jaar juni gestart met het opzetten van onze eigen opleiding met het Rundschau tekensysteem. Ons eerste (basis)opleiding is nu zo goed als klaar en er zijn al zo'n 12 enthousiaste cursisten gestart met onze eerste module.... Erg leuk om te zien en horen...

Maar alleen alles op papier zetten is uiteraard niet voldoende, ook zelf heb ik alles uitgetekend op schaal en natuurlijk willen we ook weten hoe ons idee zich verhoudt in de praktijk...

Een van de modellen in onze module bovenkleding is een shirt met boothals... Van een gekregen lapje heb ik een proefmodel gemaakt... Niet met de bedoeling dit ook te gaan dragen, maar al met al kan het er best mee door... Van het restant maakte ik nog een rokje zonder patroon, gewoon een rechthoek, plooien erin gelegd en een band met elastiek eraan...

Het stofje zou ik zelf niet uitgezocht hebben, maar ach... tis best een leuke outfit geworden... En zit eigenlijk ook wel heel lekker, het is een soepele, gladde tricot... Wat vinden jullie?












Maar er zijn nog meer uitdagingen op mijn pad:
*Naar aanleiding van een kleurenanalyse van Petra Styling Coach heb ik compleet nieuwe garderobe in de planning... Een begin is gemaakt...



*Ik heb de eer om een trouwjurk te mogen maken voor de dochter van mijn lerares. We hebben het Rundschau systeem meteen in de praktijk gebracht door daarmee een jurk te tekenen en hij zit qua pasvorm zo ontzettend mooi... Vele proefjurken al gemaakt en dan nu aan de slag met de stof... Ik zal eens informeren wat ik hiervan kan bloggen ;-)






Reacties

  1. Wat een eer (en werk) om een trouwjurk te mogen maken, heel bijzonder.
    Ik houd wel van het tricotstofje en ik zou de jurk zeker dragen als ik jou was!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt een eer.... en heeeeel veeeel werk, ben al uren bezig met kant uitknippen om straks op juiste plaats op de jurk te plaatsen hihihi

      Verwijderen
  2. Mooi dat gekregen lapje heb je goed besteed ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts