Een koffer vol schatten... deel 1

Zoals beloofd in het vorige bericht zal ik eens wat handigheidjes uit de doeken doen... Maar toen ik eenmaal mijn naaikoffer indook, bleef ik maar twijfelen wat nou precies het meest handige gereedschap zou zijn...

Dus ach... dan maar allemaal! Dus bij deze: een kijkje in mijn koffer vol met schatten!

 
Als eerste onderwerp: mijn knip/snij tools...
 

 
Van links naar rechts: een stofschaar, een papierschaar (houd deze beiden ook echt alleen voor desbetreffende materialen), een borduurschaartje (voor het fijne knipwerk bij o.a. paspels), een klein schaartje en een draadknippertje.
 
 
Mijn laatste aanwinst, gekregen van mijn lerares voor het behalen van mijn examen: een poolschaar. Deze is vooral handig om na het werken met de coverlock het bovenste laagje stof weg te knippen, zonder de onderste laag te raken...

 

Een rolmes, te koop bij MaMarieke. Erg handig bij het snijden van rechte stukken stof of biaisband.


Rara, wat zou dit zijn...

 
Het zijn kleine magneetjes van precies een halve centimeter breed... Maar ja, wat heeft dat nu te maken met knip/snij tools? Let op...


Je kunt deze magneetjes plakken aan je snijblad van je schaar... En dan kun je precies een halve centimeter naadwaarde knippen zonder het af te tekenen...


Of twee centimeter... als je vier magneetjes aan elkaar klikt... etc...


En zo doe je dat dus.... Ik kocht ze via Avenir Mode, bij Leonie Vos.
 
Het volgende item: markeerinstrumenten.

 
 
Van links naar rechts: een krijtwieltje, een wit potlood, een carbonpotlood, een uitwasbare stift en een navulbare krijtstift.
 

 
Uitwasbaar rijgdraad... Met water verwijder je de overtollige rijgdraadjes... Ook deze kocht ik bij Avenir Mode. 


Ik ben een trouwe gebruiker van radeerpapier... Zo werk ik heel precies tijdens het naaien.


En ben erg fan van het tandloze radeerwieltje...

Zo... volgende keer verder, ben nog lang niet klaar met mijn schatten...

Reacties

  1. merci voor al die uitleg! Ik kijk al uit naar jouw volgende blogpost :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supertip, die magneetjes. Die gaan op mijn verlanglijst. En oplosbaar rijgdraad, ik wist niet dat het bestond. Weer wat wijzer geworden. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts