Rundschau

Achter de schermen wordt al twee jaar hard gewerkt aan het opzetten van een eigen modevakopleiding, waarbij we zelf ons leerplan opgezet hebben n.a.v. het patroontekensysteem Rundschau. 

Wil je er mee van weten? Kijk dan eens op onze site (under construction).


Aan de hand van een schaalmaatje kun je dan eerst patronen op 1:4 schaal tekenen, voordat je de patronen op hele schaal en dus je eigen maten gaat maken.


Inmiddels is de basisopleiding af, klaar voor en inmiddels ook in gebruik, en druk met controleren van de modules pasvorm & proporties en de kinderkleding. 


Het leukst is natuurlijk direct in de praktijk brengen van je eigen modules... Dus aan de slag met een basispatroon voor een rok. Dan een inspirerend modelletje zoeken... En tekenen maar...


Ik maakte twee versies: een vrij simpele stoere groene rok. De blauwgrijze is echter ook nog voorzien van roksplit en voering. Technieken die uiteraard in onze techniekmodule te vinden zijn ;-)


Nog meer technieken: gulpsluiting en tailleband op vorm met overlag.




Leuk detail: jeansnagel.



Roksplit:


Altijd leuk als de binnenkant er ook piekfijn in orde uit zien hihihi...






Reacties

  1. Succes! Zelf volg ik ook een patroonteken opleiding volgens de methode van Muller & Sohn / Rundschau. de rokken heb ik klaar en daarna maakte ik een uitstap naar de kinderkleding (stond niet in de map, maar wilde ik ook graag leren) en nu ga ik verder met de dameskleding. Groetjes Jessie (stipjes en datjes)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, ik ben op zoek naar een opleiding patroon tekenen volgens de Rundschau methode. Weet iemand waar ik deze opleiding kan volgen? Ik kom uit Noord Limburg. Groetjes Mandy

      Verwijderen
    2. Hallo,

      Ik heb jouw vraag op de website gezien. Ik zit met dezelfde vraag. Heb jij antwoord gevonden op je vraag? Bvd

      Verwijderen
  2. Veel succes met je modevakopleiding. Ik volg een opleiding op een modevakschool die ook de rundschau techniek gebruikt. Je boeken zien er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You made an article that is interesting.You are so amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al wat ervaring met patroontekenen ( Rundschau) maar zou graag met iemand uit mijn omgeving dit samen eens willen doen. Ik heb al een paar boeken maar nog niet alles uitgeprobeerd. Heeft er iemand zin in om dat ook eens te doen? Hoor het graag. Ik woon in Maastricht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts