Update

Druk, druk, druk...

M'n petticoat is bijna klaar, dan kan ik de jurk op de juiste lengte met de rokspuit aftekenen... en dan is het einde echt in zicht.... foto's volgen dan uiteraard ook!

Ondertussen voor m'n opleiding coupeuse ook nog aan de slag met een winterjas... dus ja, twee dingen tegelijk aan het doen.... De inspiratie voor de winterjas ziet er zo uit:



en de uitdaging is om zowel een kraag als capuchon te verwerken, de windvanger met de rits erachter en paspelzakken in de jas... Ik ben de jas aan het tekenen, vanaf de eerste streep op het papier, dat is nog een hele klus. Alleen het basislijfje al, die heb ik drie keer aangepast, geloof ik. Het proefbasispatroon is af, dus nu de jas!

Stof is inmiddels binnen, hele mooie paarse mantelstof. Maar ik geloof dat ik eerst maar even een proefjasje maak van een oud lapje... zonde om meteen de schaar in de mantelstof te zetten :)


Reacties

Populaire posts