SWAP

SWAP:
Nee, niet de lapswap van Mamarieke, maar Sewing with a Plan... deel 2.

Het internet en ook Pinterest barst van de goede ideeën  ik heb mijn gedachten maar even toegespitst op 2 duidelijke plannen (waar ik dan zelf weer een combi van maak hihihi) 

Ik heb me eerst maar eens even verdiept in mogelijke kleuren waar ik voor zou kunnen kiezen. Volgens de kleurenanalyse op het internet, bijvoorbeeld deze, ben ik een zomertype. Ooit hoop ik nog eens een echte live analyse te kunnen doen, maar tot die tijd doen we het er maar mee hihihi...


Maar goed, zomertype dus. Mijn kleurenpalet is dan ook de volgende (en laat ik die kleuren nou ook geweldig vinden):




Een ouderwets voorbeeld qua foto's, maar wel een goed tweede plan is deze:




Het idee is het kiezen van 2 neutrale kleuren (in mijn geval marineblauw en grijs),  een contrastkleur (ik voeg de kleur smaragdgroen toe aan mijn kleurenpalet, is immers ook de kleur van 2013) en 4 accentkleuren (turquoise, lavendel, framboos en blauwgrijs)

Met deze kleuren maak/zoek je in je kledingkast/koop je dan het volgende:
* neutralen: 2 broeken (1 blauw en  1 grijs), shirt nr 1 (grijs), 1 jasje (blauw)
* print met de neutrale kleuren:  shirt nr 2 en rok nr 1 (print dus met blauw en grijs)
* contrastkleur: rok 2 (groen)
* accentkleuren: shirt 3 (turqoise) shirt 4 (lavendel) shirt 5 (framboos) shirt 6 (blauwgrijs)

Met deze 11 basisstukken kun je dan 48 keer combineren!!! zoals te zien op de foto...

Ik ben dan ook maar gestart om mijn kledingkast door te spitten om te zien wat ik weg kan strepen, aangezien dit al in mijn bezit is... Voor de andere dingen heb ik een lijstje gemaakt voor het bezoekje aan de stoffenmarkt a.s. vrijdag... Maar met het kleurenpalet in het achterhoofd liep ik vandaag toch tegen een aantal leuk geprijsde shirts aan, dus ja... die heb ik maar vast meegenomen...







Reacties

  1. Mooie kleuren heb je gekozen, wat kun je er dan mee bezig zijn met zo'n plan, he? Veel plezier met stofshoppen vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts