Mart Visser



Mooi he.... Staat in de Knip Mode van november 2012...

Mijn volgende project wordt dan ook deze jurk, maar dan zelf getekend.... De pasjurk is af, zat erg goed, dus met dit basispatroon kan ik aan de slag...




De technische tekening ziet er zo uit: 




Een jurk van een stijlvolle eenvoud maar niet zonder de geraffineerde details die zo kenmerkend zijn voor de stijl van de couturier. Het ontwerp heeft middenvoor een baan van satijn. Ook de biezen langs de voorpanden en bij de raglanmouwen zijn gemaakt van satijn. In de taille loopt een tunnel met een suede veter. Aan de achterzijde zit een lange blinde ritssluiting en een loopsplit. Aldus de KnipMode...

Gisteravond de tekening van voor- en achterpand op papier gezet, nu nog de mouw. En dan alle losse patroondelen en voeringdelen overtrekken/uitknippen.  De stof is besteld, wordt vervolgd!



Reacties

  1. Goed bezig zeg. Ikzelf heb ook de costumiere-opleiding gedaan, maar ben niet verder gegaan. Knap dat jij het wel doet!! Succes ermee!
    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk te lezen dat je ook de opleiding gedaan hebt... Er zijn niet zo veel mensen die het doen, lijkt het wel... Doe je er nog veel mee?

      Verwijderen
  2. Inderdaad dat is een mooie jurk. Ben heel benieuwd hoe deze gaat worden en wat voor stof je uitgekozen hebt..Maak je deze jurk ook in het kader van je opleiding?? Hoe ver ben je met je opleiding??
    groetjes jozica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vanmiddag alle patroondelen getekend, voor de verschillende stofjes. Ik heb zwarte crepe besteld, gecombineerd met zwart satijn en volgens mij heb ik de voering nog wel op voorraad hahaha... Dus eigenlijk exact zoals het voorbeeld, maar ik vind het zo chique.
      De jurk kan ik inderdaad voor het examen gebruiken, maar dat wordt pas volgend jaar juni, dit jaar juni ga ik niet redden. Ben bezig met de opleiding Coupeuse, heb vorig jaar juni diploma Costumiere gehaald (Cuppens Geurs.

      Verwijderen
  3. Nou veel succes ik ga het wel zien..

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts